Thursday, March 19, 2015

Selangor akan jadi Darul Sampah..

Selangor bakal berhadapan pelbagai masalah. Banyak masalah yang tidak selesai...Mungkin tidak akan selesai pun sampai bila-bila.

Sebelum ini kalut dengan masalah air. Pembinaan loji yang baru untuk menyelesaikan masalah bekalan air dicaturi handalan politikus-politikus Pakatan Rakyat. Hari ini lulus usul, besok boleh batal tanpa alasan yang logik.

Kemudian datang masalah denggi. Tahun 2015 ini saja 17 kematian dilaporkan media dengan peningkatan kes sebanyak 75 peratus.. Secara asasnya nyamuk aedes berpunca daripada pengurusan sampah yang tidak teratur. Masalah sampah yang tidak diselenggarakan dengan baik akan menyebabkan rakyat mengambil jalan mudah membuang sampah di sungai, di bawah pokok, di tempat lain sesuka hati..

Lori sampah PKR?

Sejak 2 tahun lepas macam-macam persoalan dilemparkan terhadap kerajaan negeri.. Pengurusan sampah kelam kabut, nak uruskan 20,000 tan sampah sehari tidak praktikal dibuat menggunakan lori jenis 1 tan dan kenderaan 4WD sahaja. Dulu PKR kata mereka beli 50 buah lori daripada China dengan kos RM14.5 juta. Mana hasilnya? sampah kian hari kian melambak...

Masalah penyelenggaraan jalan raya dan sampah antara isu yang menjadi perhatian Adun Selangor. – Gambar fail The Malaysian Insider, 18 Mac, 2015.

Sekarang kualiti jalan raya pula dipersoalkan secara terbuka. Bagaimanapun. masalah ini tentu akan menjadi perkara biasa. Ada masalah yang lebih besar perlu ditangani PKR - sekat ruang untuk BN merampas kembali Selangor..

Uruskan masalah rakyat bukan satu tugas mudah. Jadi MB yang prihatin tak semestinya kena turun longkang, selongkar lori sampah, sembur racun nyamuk lagi bagai..

Apapun, mungkin inilah yang dimahukan oleh pengundi PR di Selangor. Nak sangat perubahan, tak semestinya daripada buruk menjadi elok, boleh jadi juga daripada buruk menjadi teruk..

Cuba baca di sini..





6 comments:

  1. Apa pengalaman yang ada pada pr untuk memimpin? Rafizi? Azmin? Azizah? Ijjah? Khalid samad? Hanipa?
    Semua wakil2 pr hanya tahu berpolitik 24jam. Bila tiba masa untuk mentadbir dan membantu rakyat...KOSONG!!!

    Tahniah pengundi2 di Selangor. Punyalah dengki kepada UMNO yang telah membangunkan negara selama hampir 60 tahun...sanggup membiarkan anasir2 jahanam dan puak2 pendengki dan LGBT berkuasa di Selangor.

    ReplyDelete
  2. Ni semua saja dibiarkan supaya dapat dijadikan modal menuduh kerajaan persekutuan menganaktirikan kerajaan pembangkang dalam isu kebajikan rakyat. Ni semua si ANUwar punye ajaran la ni, dia kan punaisihat ekonomi Selangor.

    ReplyDelete
  3. Ahli pembangkang dari BN/UMNO tak cakap apa pun!!!??? Gunalah kelemahan ini untuk ceramah kat rakyat Selangor hari2. Kau orang bukan ada kerja lain pun. Lemah betul lah hangpa ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang standard penyokong pembangkang.....taik sendiri bau busuk pun nak salahkan UMNO/BN! Otak tu dah kena "brainwashed" kaw kaw sampai hati dah tertutup completely......Kesian. Semoga sempat bertaubat.

      Delete
  4. DiSelangor ini memang banyak sampah pun. Bukan sampah terbiar saja, sampah rakyat dan sampah pembangkang DUN Selangor pun ada. Dua2 belah pehak yg memerintah dan membangkang lah tu. Patut dibuang saja dgn segera. Jadikan Selangor ini bersih, terbaik dan dinamik. Menyemak dan mengotorkan saja. Makan gaji buta. Bila lagi.

    ReplyDelete
  5. Rakyat selangor perlukan 30 tahun utk belajar memilih kerajaan yg bagus & sesuai bagi mereka. Mereka sedang mengesan kelemahan2 kerajaan pr, namun keputusan singkir kerajaan yg ada perlukan 20 tahun lagi. Selangor - dari negeri termaju ke negeri paling slow di malaysia.

    ReplyDelete