Wednesday, October 16, 2013

Khabar angin konvensyen PBB


Hari yang ditunggu-tunggu, Konvensyen PBB ke-13 hanya dikira detiknya dalam beberapa jam saja lagi. 18hb adalah hari penentuan, kita ucapkan selamat berjaya kepada calon yang bertanding.

Antara jawatan panas yang menjadi perhatian kita ialah Jawatan Naib Ketua. Pemilihan pada kali ini mencatatkan pencalonan yang tertinggi pernah dibuat dengan ada 4 calon yang bertanding khususnya bagi sayap Bumiputra. Sekaligus menjadikan Press Conference yang paling pening pernah dilakukan Datuk Amar Asfia.

Haidel Heli turut bertanding untuk jawatan Naib Ketua menyaingi 3 calon yang lain seperti YB Ripin Lamat, Halmi Morsili dan juga Aziz Adenan. Penampilannya secara tiba-tiba memang mengejutkan namun inilah yang kita nampak, kumpulan penyokongnya merupakan kumpulan yang sama juga mempromosikan saudara Halmi Morsili sebelum ini iaitu lawan beliau.

Saya harap Halmi Morsili berjaya mempamerkan kecemerlangan beliau selaku Ketua Pemuda Meradong, saya juga berharap semoga beliau menang dalam jawatan sebagai Naib Ketua nanti.

Jangan sesekali mengalah dan menarik diri saat akhir hingga mengalihkan sokongan/undi kepada orang lain yang tidak sepatutnya. Hakikatnya kita tahu PBB Meradong merupakan kem yang terkuat buat Pandi Suhaili malah segelintir Pemuda percaya mereka juga merupakan pro-Aziz Adenan, pesaing Halmi Morsili sendiri.

Harapan saya, moga-moga tidak ada kejutan yang pelik-pelik sepanjang konvensyen berlangsung seperti yang diramalkan sesetengah pihak akan berlaku.

Saya tidak percaya kepada khabar angin, saya percaya kepada sokongan kuat Pemuda PBB peringkat akar umbi kepada calon-calon yang bertanding. Selamat Maju Jaya.

Bersatu, Berusaha, Berbakti.


2 comments:

  1. RAP akan kembali mewarnai arena politik PBB once again. Merbahaya bg zon selatan & kwsn yg sama waktu dgnnya. Say NO to RAP!

    ReplyDelete
  2. Aziz setup urg drik pun lawan Ripin? Ada logik juak sidak kali mok mecah undi. Tapi bukan Pandi x ngam ngan Aziz kah? X mustahil juak mun nya engkah Hilmi makey motong Aziz ya.

    ReplyDelete