Friday, November 13, 2015

Gambar-gambar Menteri JKR meninjau kerja pembersihan kawasan runtuhan di Lebuhraya Karak-Kuala Lumpur

Menteri Kerja Raya, Fadillah Yusof bersama menaiki cerun bukit dan melawat tapak runtuhan bagi meninjau situasi serta kerja-kerja pembersihan yang sedang dijalankan di kawasan kejadian sekitar tengahari semalam.

Tanah runtuh serta banjir lumpur telah menjejaskan Lebuhraya Karak-Kuala Lumpur pada malam hari Rabu yang lalu.







1 comment:

  1. 1. bos anih berhad, pengendali konsesi lebuhraya terlibat mengesyaki berlaku pembalakan tidak terkawal/haram dilakukan di bahagian atas bukit lebuhraya tersebut.
    2. pengarah jabatan hutan dengan pantas menafikan adanya kerja2 pembalakan dilakukan dibahagian atas bukit lebuhraya terlibat.
    3. tv3 tidak melaporkan dapatan hasil tinjauan udara bahagian atas bukit meliputi punca asal jaluran cerun dimana berlakunya gerakan banjir lumpur. kenapa tv3 tidak memaparkan dapatan tersebut kurang diketahui.
    4. mb pahang, adnan yaakob menyebut bahawa faktor semulajadilah yang menyebabkan berlakunya banjir lumpur tersebut.
    5. rakyat masih terpinga2 kenapa dan mengapa mereka yang berkepentingan cuba menutup isu banjir lumpur disebabkan kerakusan tangan2 manusia tanpa membuat kajian lanjut. hari ini banjir lumpur berlaku, esok pagi masing2 sudah tahu apa nak dimaklumkan kepada press. ada apa sebenarnya. harap timbalan menteri kerjaraya jangan guna statement mereka yang berkepentingan, tetapi buat tinjauan dan kajian sendiri kes tersebut. gunakan heli untuk meninjau jika ada berlakunya pembalakan haram yang akhirnya membawa bersama lumpur dan batang balak bergerak ke lebuhraya.

    ReplyDelete