Sunday, November 9, 2014

Perhimpunan gagal di UIA, macaisewel Fahmi Zainol kini terjah Universiti Sabah Malaysia

Kumpulan mahasiswa UM yang pro-Anwar dilihat semakin agresif, kini cuba untuk menghidupkan gerakan protes mahasiswa menentang kerajaan seperti yang berlaku di Hong Kong.

Di Hong Kong, tekanan demonstrasi yang dibuat oleh puluhan ribu mahasiswanya memaksa China mengadakan rundingan dengan beberapa pemimpin mahasiswa tersebut. Inilah yang dimahukan segelintir macai yang menggunakan kapasiti sebagai mahasiswa untuk mencapai cita-cita peribadi dalam politik.

Mungkin itu angan-angan mereka untuk mencipta short-cut, siapa tahu kalau-kalau dapat menjadi wakil rakyat pembangkang atau sekurang-kurangnya mendapat jawatan lantikan dalam parti pembangkang dalam masa terdekat.

Lihat Dyana Sofya, tidak perlu bersusah payah seperti ahli parti lain sehingga terpaksa berhempas-pulas untuk mendapat kepercayaan dengan meraih sokongan di peringkat cabang dan cawangan.

Terbaru,

Gerakan diketuai Fahmi Zainol gagal dalam rancangan mereka terjah UIA,

Malam kelmarin, rombongan macaisewel yang diketuai Fahmi Zainol dan Professor Aziz Bari telah cuba membuat perhimpunan di UIA pula. Bagaimanapun, pihak Universiti yang telah awal-awal lagi mengesan rancangan mereka, dengan segera mengambil langkah-langkah sewajarnya bagi mengelak kejadian seperti rusuhan di UM berulang.


Akibatnya, perancangan mereka gagal. Mereka sekadar berhimpun di luar kampus dengan diperhatikan oleh pasukan polis dan pihak keselamatan kampus.

Laporan berita di http://btmmari.blogspot.com/2014/11/uia-dikunci-bergelap-untuk-halang.html

Sasaran seterusnya - UMS..

Kini Fahmi Zainol dan rakan-rakannya telah berangkat ke Sabah untuk membuat perhimpunan di Universiti Malaysia Sabah (UMS) pula. Dipercayai malam ini, mereka akan turut mengadakan perhimpunan di sana bersama beberapa pelajar.

Seperkara yang perlu dijelaskan, budaya politik Sabah tidak sama seperti budaya politik diamalkan di Semenanjung. Melainkan perjuangan dibawa oleh anak-anak Sabah sendiri, mungkin ia memberi kesan kepada seluruh warga negeri itu.

Mungkin gerakan macaisewel tidak menyedari yang mereka sekarang bertindak di atas platform pembangkang yang didalangi PKR sehingga mengelirukan ramai pihak, apa sebenarnya yang diperjuangkan mereka.


Ramailah sangat anak mahasiswa yang diperkotak-katikkan.
Jangan perbodohkan orang ramai, kebanyakan mahasiswa Sabah belum berumahtangga lagi

Akhirnya kita tahu tujuan sebenar Fahmi Zainol memohon Lembaga Disiplin UM menunda prosiding ke atasnya ialah supaya dia boleh bergerak untuk mengadakan perhimpunan atas kapasitinya sebagai mahasiswa.

Kita berharap pihak pentadbiran universiti dan pihak berkuasa dapat membendung niat jahat mereka untuk menimbulkan huru-hara dalam kampus-kampus universiti. Kepada kumpulan pro-Anwar PPUM, jangan terlalu teruja membina populariti melalui cara begini kerana jika melampaui batas, Akta Hasutan 1948 akan dikenakan.

Nampaknya mereka seperti sudah tidak berminat lagi untuk menamatkan pengajian sebagai graduan. Apakah memadai sekadar gelaran mahasiswa itu untuk menjamin masa depan?


11 comments:

  1. Orang Sabah tidak akan terikut2 perangai bodoh orang semenanjung dalam berpolitik. Budaya berpolitik sebegini jelas akan menganggu keamanan di Sabah. Saya minta Ketua Menteri gunakan kuasa untuk menghalang mahasiswa yang palui ini daripada mengacau mahasiswa di UMS. Orang Sabah masih ketinggalan dalam pendidikan . Jangan kacau kami. Cukuplah parti politik kamu berjaya masuk ke Sabah seperti PKR, PAS dan UMNO. Para Pemimpin Sabah seharusnya berlajar contohi politik Sarawak ynag menghalang pengaruh politik semenanjung bertapak disana.

    ReplyDelete
  2. Buang je budak berhingus yg suka buat kecoh ni...belajar bodoh pastu tak nak bayar ptptn...suka buat demo utk cari publisiti murah...mmg bangang

    ReplyDelete
  3. Belajar bah lagi bagus ko sana. Jgn mcm gobuk bah inda ada akal

    ReplyDelete
  4. Kalau pentingkan berdemonstrasi daripada belajar kat UM, UIA dan UMS, sila berhenti.
    Ada ramai lagi yang nak belajar disana. Yang nak main politik, sila keluar. Jangan ambil peluang orang lain yang mahu belajar.

    ReplyDelete
  5. Sekarang ni dia dah sekat komen yang mendedahkan dengan terperinci mengapa dia perlu dibuan dari universiti.

    Berikut adalah komen dan fakta yang telah saya komen dalam facebook beliau, tetapi beliau telah padam dan sekat komen saya, saya ulanginya semula:

    Fakta pertama: Fahmi Zainol dan kuncu-kuncunya telah melakukan satu program dalam kawasan kawalan pihak Universiti Malaya, yang mana program itu tidak mendapat kebenaran daripada pihak Universiti Malaya. Perbuatan ini adalah satu kesalahan mengikut peraturan universiti, undang-undang negara serta bersalahan sama sekali dengan ajaran agama Islam.

    Fakta kedua: Fahmi Zainol dan kuncu-kuncunya telah menjalankan program yang bertentangan dengan peraturan universiti dan menyalahi undang-undang serta ditegah oleh agama iaitu program menghasut mahasiswa melalui unsur-unsur komunis dan subversif yang sangat berbahaya kerana cara begitu boleh menyebabkan keganasan dan pertelingkahan akibat fitnah yang ditabur dengan begitu dahsyat dan ditabur pula dengan hasutan hingga boleh menyebabkan mahasiwa yang masih mentah kerana masih belum mengalami realiti kehidupan sebenar akan bergelojak kemarahan mereka dan mencetuskan huru hara seperti di Hong Kong baru-baru ini. Selain itu, Fahmi Zainol dan kuncu-kuncunya juga menerapkan ideologi komunis dan subversif di kalangan mahasiswa melalui ucapannya walaupun tidak secara terang-terangan, tetapi intipati ceramahnya mirip kepada cara pemberontakan komunis dan subversif.

    Fakta ketiga: Fahmi Zainol telah membuat fitnah dan hasutan terhadap Universiti Malaya dan pihak kerajaan dan dia juga turut sama dengan mahasiswa yang dihasutnya itu merempuh dan merosakkan pagar Universiti Malaya serta membawa orang yang tidak dibenarkan masuk ke kawasan universiti tanpa kebenaran pengurusan universiti. Perlu disedari bahawa kawasan universiti adalah tanggungjawab pihak pengurusan universiti, membawa masuk orang yang tidak dibenarkan adalah tindakan salah itu bersubahat menceroboh. Ini adalah tindakan jenayah dan perlu dihukum serius.

    Berdasarkan fakta di atas, Fahmi Zainol dan kuncu-kuncunya bukan setakat perlu dibuang universiti, tetapi perlu dihukum penjara kerana kesalahan yang dibuat oleh mereka itu amat serius kerana boleh mengancam negara, itu ini bukan lagi isu antara Fahmi Zainol dan Universiti Malaya semata-mata, tetapi isu ini telah menjadi ancaman kepada kestabilan negara dan boleh mengancam masyarakat jika tindakan tidak dikenakan kepada mereka ini dengan segera.

    Sekian, terima kasih.

    Encik Mohamad
    Nasionalis Melayu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. SETUJU!! Humban kan fahmi BODOH dan geng2 berok dia masuk penjara!!
      Kami mahu KEADILAN yang sebenarnya dan keadilan yang sebenarnya adalah apabila penjenayah2 dihukum penjara.
      Fahmi budak sial ni adalah seorang PENJENAYAH. Why isn't he punished??? Kenapa setiap kali ahli2 pro-pr membuat taik, mereka tidak dihukum???

      Delete
    2. Salam, setuju tuan.. Mereka boleh didakwa atas kesalahan menceroboh, sepertimana yang kita tahu universtiti mempunyai tempat-tempat sensitif yang tidak boleh dimasuki sesuka hati terutama oleh orang luar dan pihak asing. Di sesetengah universiti, ia adalah tempat pembangunan teknologi yang menyimpan rahsia untuk kegunaan negara.

      Tidak ada satu unversiti pun di dunia yang boleh dimasuki oleh orang luar sesuka hati apatah lagi dijadikan tempat untuk perhimpunan menentang dasar-dasar kerajaan.

      Kita harap, pihak berkuasa tidak berlembut dengan golongan ini sedangkan kita tahu niat mereka sentiasa cuba untuk mengambil kesempatan lebih-lebih lagi memansuhkan PTPTN yang selama ini mereka anggap sepatutnya diberikan percuma. Negara tidak memerlukan orang-orang seperti ini, kerana mereka menggunakan duit hasil cukai pendapatan rakyat melalui penggunaan segala kemudahan yang disediakan kerajaan. Sudahlah begitu, mereka juga mahu pinjaman PTPTN diberikan percuma? Ini sememangnya sudah melampau..

      Delete
  6. Tak ada assignment ke budak budak hingus meleleh ni?

    ReplyDelete
  7. Kencing masih bercabang tiga dah nak tunjuk lagak...berjuang konon...klu iapun lengkapkan diri setinggi mungkin dgn ilmu dunia dan akhirat, barulah org nak respect. Mahasewel dan moron lagi...

    ReplyDelete
  8. aku pasti, kegagalan akan berlaku juga di UMS. UNIMAS dah dekat tu. tak nak try ke sana?

    ReplyDelete
  9. Kedua2 pondan Fahmi dan Fizi tengah berlumba2 nak menambat hati Abang Non. Nak menunjuk2 sapa yang lebih layak menerima anugerah batang bengkok!

    ReplyDelete