Sunday, November 16, 2014

Sebab kenapa Bible diserahkan MAIS dan Kerajaan Selangor kepada Kristian

Mohon jasa baik rakan-rakan supaya agar tidak mempolitikkan isu bible yang diserahkan oleh DYMM Sultan Selangor kepada wakil Persatuan Gereja-gereja Sarawak, Ketua Biskop Datuk Bolly Lapok.

Terdapat salah faham mengenai penahanan Bible ini, malangnya penahanannya telah diburukkan oleh para pembangkang yang menggunakannya sebagai satu isu untuk membangkitkan kemarahan penganut-penganut Kristian demi kepentingan politik dan agenda mereka.

Kelmarin, majlis penyerahan kitab Bible tersebut dibuat di Istana Alam Shah telah disaksikan oleh Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah serta Menteri Besarnya, Mohamed Azmin.

Antara yang turut hadir ialah Mufti Selangor Datuk Mohd Tamyes Abd Wahid dan beberapa pemimpin gereja daripada Selangor, Sabah dan Sarawak.


Berikut adalah kenyataan yang dibuat oleh pihak MAIS selaku penasihat Sultan Selangor mengenai penyerahan Bible yang mengandungi kalimah 'Allah' kepada wakil-wakil yang hadir dalam majlis tersebut.







2 comments:

  1. Bangsat2 tu faham tak BAHASA MELAYU??? Si Lembu AZMIN tu faham tak maksud memelihara AGAMA ALLAH??

    ReplyDelete
  2. Tapi apa hak MB PKRSODOM nak masuk campur urusan MAIN/JAIN dan Kesultanan Islam/Melayu, dlm. MEMPERTAHANkan/MELINDUNGI ISLAM sbg. AGAMA PERSEKUTUAN/NEGARA?! Bayangkanlah kalau MB ini si PENDATANG KAPIR pula tu?! Itu yg. kita tak mahu berlaku!

    Lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini yg.membuktikan tentang Majlis Agama Islam Negeri (MAIN) di bawah kuasa DYMM YDPA/Kesultanan Melayu sbg. Ketua/Penjaga Agama Islam, lebih berkuasa dari K'jaan negeri/K’jaan Persekutuan mengikut Perlembagaan Persekutuan pun! Dan artikel yg. sungguh BERNAS ini juga membuktikan begitu jelasnya PENGIKTIRAFAN pelansongan kuasa EKSEKUTIF Raja/Sultan Melayu (Executive Monarchy - walau tidak mutlak) dari semasa PENJAJAHAN British-ZIONIS pun; hingga semasa Perlembagaan Persekutuan digubal, bukan sekadar “Hiasan/Simbol Adat“ (Ceremonial Monarchy), terutamanya dlm. MEMPERTAHANkan ISLAM/umatnya – sepatutnya PENASIHAT-PENASIHAT mcm Haji Mahamad Naser bin Disa, Peguam Kanan Persekutuan, Ahli Lembaga Pemegang Amanah Dewan Amal Islami (DAMAI) – lihat di https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ , Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam , Haji Mahamad Naser bin Disa[1], 7 April, 2012!

    Bahkan KUASA EKSEKUTIF Kesultanan ISLAM/Melayu, yg. mendaulatkan PELANSUNGAN turun temurun, PEMERINTAHAN ISLAM di Tanah Melayu ISLAM ini, juga adalah ASAS undg-undg Perlembagaan, tak kira siapa pun menjadi K’jaan Persekutuan mahupun K‘jaan negeri; di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/melayu-islam-beraja-mib.html , 7 WASIAT RAJA-RAJA MELAYU!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete